De macht van de media - C. Goossens

Artikel 29 van 167
€ 14,99
Voorraad 1 stuk

Wereldwijd worden de media steeds meer beheerst door het grote geld van commerciële conglomeraten. een verbond als dat van het Amerikaanse ABC-Disney draait een omzet van tientallen miljarden dollar per jaar. In hun kantoor in New York wordt dagelijks beslist over het beleid van grote en kleine tv-stations over de hele wereld. Mediatycoons krijgen bovendien meer macht dan de vrij verkozen volksvertegenwoordigers. Tony Blair bijvoorbeeld liep niet alleen aan het handje van Bush, maar ook aan dat van de eurosceptische Rupert Murdoch, de grote baas van News Corporation, eigenaar van 175 kranten en tijdschriften en verscheidene radio- en tv-stations in heel de wereld.

Is het een goed idee om ook in het culturele domein de vrije markt onbeperkt te laten spelen of moeten we van de mediaverantwoordelijken eisen dat zij het welzijn van de gemeenschap als hun eerste zorg beschouwen? En welke rol is er in beide scenario's weggelegd voor de openbare omroep?

Cas Goossens laat vooral de media over zichzelf aan het woord, wat genoeg stof oplevert voor een nieuw debat over de media, de vrije markt en vooral hun onderlinge band.

Voor de inhoud: zie de foto's 2 en 3.

Auteur

: Cas Goossens

Artikelnummer 

: BF5051

Categorie

: Sociologie

Taal

: Nederlands

ISBN

: 9789056179113

Uitgever

: Van halewijck

Druk

: 1

Jaar

: 2009

Pagina's

: 252

Bindwijze

: Paperback, met flappen

Afmetingen

: 12.5 x 20 cm.

Conditie

: Goed; bovenaan het schutblad zit een mini beschadiging

Verzending

: Brievenbuspost

INCLUSIEF VERZENDKOSTEN binnen Nederland

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

© 2012 - 2024 sjakieendeboekenfabriek | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel